مطالب سایت

عوامل موفقیت پروژه های کیوسک لمسی هوشمند

کیوسک لمسی هوشمند

کسب موفقیت و تضمین برگشت سرمایه  (ROI)در پروژه های کیوسک لمسی هوشمند، نیازمند انعطاف پذیری، مدیریت دانش و برنامه ریزی استراتژیك است .این هدف ،با تبعیت از مدلهای مدیریت سنتی میسر نمی گردد و پیاده سازی موفق اینگونه پروژه ها مستلزم شناسائی و توجه دقیق به “عوامل کلیدی موفقیت” می باشد.
بنا به سایت freeessay ،امروزه سازمان ها به کاربرد فناوری لمسی صرفا به عنوان ابزاری برای تسهیل فرایندها و اتوماسیون هوشمند نمینگرند. بلكه در بسیاری موارد، کاربرد این فناوری در سیستم های اطلاعاتی، نقش استراتژیك به خود گرفته است. سازمان ها سعی می کنند از آن برای تحقق اهداف استراتژیك و بدست آوردن مزیت رقابتی در برابر رقبا استفاده کنند. به بیان دیگر به منظور حفظ بقا در بازار مجبور به موفقیت در بكارگیری فناوری های نوین می باشند.

از این رو مباحث مربوط به موفقیت در پروژه های پیاده سازی صرفا یك بحث تكنیكی و فنی نیست، بلكه متاثر از مكانیزم ها و عوامل مختلفی است که مدیران پروژه و متخصصان فنی مجبور به مواجه با آنها می باشند. فرایند پیاده سازی پیچیده تر از آن است که بتوان تنها با دیدگاه فناورانه به آن نگاه کرد.
با توجه به اینكه این فناوری در رده بندی فناوری های های نوین (Hi-Tech) قرار دارد، جهت پیاده سازی موفق این فناوری ،نیاز مند دانستن همه عوامل موثر بر آن است که در ادامه به شرح هر یک پرداخته میشود.
در ابتدای راجع به مزایای استفاده از کیوسک لمسی هوشمند برای کسب و کارها توضیح داده و سپس عوامل موفقیت یک پروژه کیوسک لمسی را بررسی میکنیم.

مزایای کیوسک لمسی هوشمند

راهنمای مسیر
مجتمع تجاری و پاساژ

مزیت چهارم – سرگرم کننده و جذاب

تجربه بصری  اجازه می دهد تا مخاطبان ، استفاده از کیوسک لمسی هوشمند را همچون یک بازی تجربه کنند و از کار با آن احساس خوبی داشته باشند.

مزیت اول – بازاریابی برای تعداد زیادی از مخاطبان

داده های بصری جذاب می تواند برای هر گروه سنی ،هر جنسیت و هر زبانی تهیه شود.یک کیوسک لمسی ایستاده در یک نمایندگی ماشین را تصور کنید. این کیوسک هوشمند به مشتریان مختلف اجازه می دهد تا رنگ و مدل خودروی خود را انتخاب کنند. مشتری می تواند یک نوجوان هیجده ساله باشد یا یک خانم میانسال!

مزیت دوم – استفاده راحت

کیوسک ها  با صرف زمان کم و حداقل مهارت و دانش، به درخواست کاربر پاسخ میدهد.

مزیت سوم- قدرت جذب تصاویر

هر تصویری که در کیوسک لمسی هوشمند استفاده می شود ارزش هزار کلمه را دارد! نیاز نیست که برای متقاعد کردن مخاطبان به خرید، از مطالب طولانی استفاده کنید. یک تصویر می تواند به وضوح و در کمترین زمان ممکن، پیام را به مخاطب برساند.

حتما بخوانید:                            .

موقعیت و راحتی دسترسی به کیوسک لمسی هوشمند

استقرار کیوسک لمسی هوشمند را میتوان با انتخاب یک مکان استراتژیک برای شروع یک کسب و کار مقایسه کرد. موقعیت قراردادن کیوسک و راحتی دسترسی به آن برای یک پروژه کیوسک لمسی موفق بسیار مهم است.

کیوسک ها مانند فروشگاه های خرده فروشی هستند. “فقط به این دلیل که وجود دارد، به این معنی نیست که مردم آنجا خواهند ماند.” هدف اولیه استقرار کیوسک راحتی است. اما اگر کیوسک در یک مکان مناسب قرار نگرفته باشد، کیوسک دیگر راحت نیست.
مردم معمولا مسیربا کمترین مانع را انتخاب می کنند، بنابراین زمانی که با هر گونه مشکل، مانند یک مکان نامناسب مواجه می شوند، گزینه ای ساده تر را انتخاب خواهند کرد.

به عنوان مثال اگر رستوران مورد علاقه شما فاقد فضاهای پارکینگ باشد و ۲۰ دقیقه طول بکشد تا به پارکینگ برود، احتمالا گزینه ای مناسب تر پیدا خواهید کرد.مهم نیست چقدر غذا را دوست داشته باشید. پس از چند بار نا امیدی از یافتن پارکینگ، احتمالا رفتن به این رستوران به عنوان یک گزینه را متوقف خواهیدکرد.

همین امر می تواند برای کیوسک ها هم درست باشد. اگر کیوسک هوشمند در یک مکان خارج از محل قرار گیرد یا به طور مداوم دارای صف طولانی است، مصرف کنندگان به طور طبیعی گزینه ای مناسب تر را جستجو خواهند کرد.

کیوسک لمسی سفارش گیری
کیوسک لمسی هوشمند

آناتومی یک پروژه کیوسک لمسی هوشمند

کیوسک لمسی آژانس مسافرتی
نرم افزار آژانس مسافرتی

در هر پروژه کیوسک ، سه عامل اصلی برای تعیین موفقیت آن وجود دارد: سخت افزار، کاربرد و نرم افزار سیستم کیوسک.

قبل از انتخاب سخت افزار، کاربردو عملکرد کیوسک باید تعیین شود. مشخص کردن وظایف کیوسک کمک میکند که کیوسک ها بصورت صحیح مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان مثال، اگر کیوسک چیزی را به فروش برساند، چگونه میتوان توجه کاربران بالقوه را به آن جلب کرد ؟ یا اگر کیوسک اطلاعات محرمانه مانند اطلاعات بانکی را نمایش دهد، چگونه میتوان اطلاعات مربوط به کیوسک را امن کرد و کاربر در هنگام ایستادن مقابل آن، احساس امنیت کند؟ پاسخ ها در ادغام موفقیت آمیز سخت افزار، کاربرد و نرم افزار قرار دارند.

برای اطلاع از نکات مهمی که باید در خرید میز و کیوسک لمسی توجه کرد مقاله “سه نکته مهم در خرید کیوسک لمسی “ را مطالعه بفرمایید.

بر اساس نیازهای پروژه خود، سخت افزار را انتخاب کنید.

پس از تعیین هدف کیوسک هوشمند، سخت افزار را بر اساس قیمت، کیفیت، متریال و ویژگی میتوان تعیین کرد.

به عنوان مثال، اگر کیوسک لمسی ،اطلاعات بسیار حساس را نمایش دهد، ویژگی هایی که باید در کیوسک موجود باشد، صفحه نمایش های خصوصی است که مانیتور را سیاه کرده و پانل هایی که دید صفحه نمایش را به افراد ایستاده در هر دو طرف کیوسک مسدود می کند.
متریالهای سازنده بدنه کیوسک می تواند از فلز ،چوب و پلاستیک تزریقی باشد.در هر صورت با توجه به عملکرد کیوسک بهترین متریال انتخابی را میتوان تعیین کرد. کیوسکهای فلزی عمدتا با دوام و ایمن هستند، کیوسکهای چوبی جذابیت ظاهری بیشتری دارند و کیوسکهای با پلاستیکی قالبگیری تزریقی برای طرحهای چشمگیر جذاب هستند زیرا میتوان آنها را تقریبا در همه رنگها ایجاد کرد.

برای آگاهی از عوامل موثر بر قیمت کیوسک لمسی به مقاله مربوطه مراجعه بفرمایید.

کیوسک لمسی نمایشگاهی
کیوسک لمسی هوشمند نمایشگاه اتومبیل

اگر قصد خرید کیوسک لمسی دارید حتما بخوانید:                                 .

استفاده از لوازم جانبی کیوسک برای بهبود پروژه

پرینتر کیوسک لمسی هوشمند

سخت افزار نه تنها خود کیوسک را شامل می شود، بلکه شامل هر وسیله جانبی است که برای افزایش عملکرد کیوسک استفاده می شود.

لوازم جانبی متعددی وجود دارد که از آن میتوان برای بهبود عملکرد کیوسک استفاده شود. از جمله موارد عبارتست از: مت های امنیتی، سوئیچ های proximity، ریدرهای مغناطیسی، گیرنده های صورتحساب و سکه، اسکنر بارکد و چاپگر.

این لوازم جانبی باید به صورت نرم افزاری در سیستم کیوسک پیکربندی شوند.همچنین باید درحین طراحی ،زیبایی شناسی و امنیت آنها مورد توجه قرار گیرند.

به عنوان نمونه ، پرینتر هایی که اطلاعات حساس را چاپ می کنند باید قفل شده و در کیوسک محصور شوند. این پرینترها همچنین باید از ماتریکس های امنیتی استفاده کنند.باید اطمینان حاصل شود که به محض این که کاربران از کیوسک دور شوند، اطلاعات چاپی به کیوسک بازگردانده می شود.

مت امنیتی نیز می تواند با نرم افزار کیوسک پیکربندی شود تا به محض این که کاربر روی مت حرکت کند، کیوسک صفحه شروع را نمایش می دهد و به محض این که کاربر از مت خارج شود، تمام کوکی ها و حافظه کش برای کاربر بعدی پاک می شود.

برنامه کاربردی کیوسک خود را با توجه به کاربر طراحی کنید.

مولفه بعدی در یک پروژه کیوسک، کاربری برنامه است که بر روی رابط کاربری و طراحی تمرکز می کند.

هر برنامه درخواستی از سمت کاربر باید دارای ui کوتاه، ساده و آسان باشد. کیوسک های معمولی نیاز به کاربر ایستاده در هنگام استفاده است. در طراحی برنامه باید این نکته در نظر گرفته شود که لینک ها و دکمه ها به اندازه کافی بزرگ باشندو انگشت انسان به راحتی آن رالمس کند.

از ویژگی امنیتی ویژه کیوسک استفاده کنید که نرم افزارکیوسک ارائه می دهد.

بسیاری از مسائل مربوط به کیوسک، مانند امنیت، زمان بیکاری و نظارت از راه دور، توسط نرم افزاری مخصوص کیوسک، بررسی میشود .این مورددر موفقیت یک  پروژه کیوسک، نیز نقشی اساسی دارد.

نرم افزار کیوسک از حمله مخرب به کیوسک جلوگیری میکند.با بسته شدن برنامه، کاربران تنها به برنامه دسترسی دارند و مانع دسترسی به دسکتاپ، سیستم فایل و نشانیهای اینترنتی و.. میشود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

1 × 5 =