مطالب سایت

ضرورت کیوسک لمسی راهنمای مسیر در پایانه ی مسافربری،فرودگاه و ایستگاه قطار

کیوسک لمسی راهنمای مسیر

سفر به شهرهای جدید، برای مسافران می تواند یک تجربه هیجان انگیز باشد، اما ممکن است رفتن از نقطه ای به نقطه دیگر و یافتن مقصد با توجه به بزرگی مساحت ترمینال برای مسافرین تازه وارد مشکل ساز باشد.

برنامه ریزی یک سیستم راهنمای مسیر هوشمند می تواند برای جلوگیری از ایجاد سردرگمی و داشتن تجربه بهتر از پایانه مسافربری برای تاره واردین بسیار لذت بخش باشد. زیرا زمانی که مردم در محیطی ناآشنا باشند، برای آن ها دو چیز حائز اهمیت است: اول اطلاعاتی مانند موقعیت مکان فعلی و مقصد در قالب نقشه و دایرکتوری ساختمان و دوم علائم راهنمایی که به کمک آن ها به مقصد رهنمون شوند.

دلایل ضرورت کیوسک لمسی راهنمای مسیر

کیوسک لمسی راهنمای مسیر مناسب یرای ترمینال،فرودگاه و ایستگاه قطار
کیوسک لمسی راهنمای مسیر مناسب یرای ترمینال،فرودگاه و ایستگاه قطار

به گزارش خبرگزاری خبرفارس، در سال ۹۶ تنها ۲۵ میلیون مسافر از پایانه مسافربری مشهد جابجا شدند و در  تعطیلات نوروز ۹۷، بالغ بر ۱۵ میلیون مسافر جابجا شده اند که ۷۰% از طریق پایانه های مسافربری، ایستگاه قطار و فرودگاه بوده است. با توجه به این حجم قابل توجه مسافران، لزوم خدمت رسانی بهینه و مدیریت مناسب این جمعیت، منجر به داشتن بهترین تجربه مشتری از مکان خواهد شد. و مسلما هر چقدر شهرداری های استان های پرتردد در هوشمندسازی شهر نقش پررنگتری داشته باشد، استقبال به حمل و نقل عمومی بین شهری بیشتر می شود.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز به ضرورت شهر هوشمند تاکید دارد و تصریح کرده شهر هوشمند، کالای لوکس، فرصت و موقعیت نیست و ضرورت حکمرانی آینده شهرهاست و تاثیر آن در زندگی بشر به عنوان الزاماتی است که باید به آن پرداخته شود. بخش عمده‌ای از رشد اقتصادی در دنیا با نگاه بهره وری بوده که یکی از پیشران هایش حوزه فناوری است. و کیوسک لمسی راهنمای مسیر، یکی از این ابزارها برای رسیدن به شهر هوشمند است.

آماری از از جابجایی مسافر از طریق پایانه مسافربری،فرودگاه و ایستگاه  قطار در سال ۹۶ کل کشور به شرح زیر است:

0
میلیون نفر
مسافرین جابجا شده با اتوبوس
0
میلیون نفر
مسافرین جابجا شده با هواپیما
0
میلیون نفر
مسافرین جابجا شده با قطار

مسافر در ایستگاه ناآشنا، تلاش برای پیدا کردن مسیر درست دارد و ناامیدانه بدنبال نشانه ای برای جلوگیری از گم شدن و خروج از سردرگمی است که بدون وجود علائم راهنمای مسیر، امکان یافتن مقصد را براحتی نخواهد داشت و نمی تواند از سفرش لذت کافی را ببرد، به همین دلیل ساخت علامت های راهنمای مسیر در ایستگاه های مسافربری بسیار ارزشمند است. انواع علامت های راهنمای مسیر می تواند متفاوت باشد. تابلوهای راهنمای مسیر استاتیک که در فضاهای حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد، در ساختمان های بزرگ و پرتردد مانند پایانه های شهرهای بزرگ که علاوه بر هموطنان عزیزمان، میزبان مسافرانی از کشورهای دیگر نیز هست، کارایی بهینه ندارد و دارای معایبی است که عبارتند از:

علایم استاتیک
علایم استاتیک
  • عدم امکان ارائه مسیرها و مکان ها به زبان های مختلف
  • سردرگمی مسافران خارجی به دلیل تک زبانه بودن تابلوهای راهنماهای مسیر
  • عدم نمایش بلادرنگ اطلاعات و داده
  • نیاز به تعویض تابلوهای راهنما و یا چاپ نقشه های جدید در صورت تغییر نام یا مکان
  • عدم امکان تبلیغات پویا
  • زمانبر بودن یافتن مسیر در ساختمان های بزرگ

در اینجاست که لزوم ارائه خدمات بهتر و مدرن تر برای پایانه های مسافربری اتوبوس، قطار و هواپیما، پررنگ تر می شود.

همانگونه که ذکر شد، استفاده از تابلوهای استاتیک در دنیای مدرن امروزی پاسخگوی نیاز مخاطبین دنیای مدرن نخواهد بود و برای تجهیز پایانه های مسافربری به فناوری هوشمندسازی راهنمای مسیر، به سخت افزار  مرتبط  و نرم افزار راهنمای مسیر نیاز است. کیوسک های لمسی و نرم افزار راهنمای مسیر، مسافران را در یافتن بهترین و کوتاه ترین مسیر بصورت دیجیتال یاری می دهد و یافتن مسیر را برای مسافران تبدیل به کاری لذت بخش می سازد. کیوسک های دیجیتال زمانی که یک مسافر صرف یافتن یک مکان خاص می گردد را کاهش داده و مسافر می تواند تجربه بهتر و رضایتمندی بیشتری از حضور در پایانه داشته باشد.

چه نکاتی را برای  خرید کیوسک لمسی باید در نظر گرفت  

مزایای کیوسک لمسی راهنمای مسیر برای کاربران

کیوسک های لمسی می توانند به چند هدف استفاده شود:

  1. راهنمای مسیر مسافران
  2. افزایش آگاهی از تقاضاهای مسافران
  3. نمایش اعلامیه ها و اطلاعیه ها و اخبار و اطلاعات آب و هوایی
  4. امکان افزایش فروش کسب و کارهای پایانه از طریق تبلیغات پخش شده از طریق کیوسک های تاچ حین راهنمایی مسافران
  5. اطلاع رسانی زمان های حرکت و لغو و تأخیر
  6. اطلاعیه در ترافیک قریب الوقوع و ساخت و ساز جاده
  7. راهنمای مهمانان و بازدیدکنندگان از هتل ها و مکان های دیدنی تجاری و تفریحی شهر
کیوسک لمسی راهنمای مسیر استفاده شده در فرودگاه
کیوسک لمسی راهنمای مسیر

مزایای کیوسک لمسی راهنمای مسیر برای پایانه

کیوسک لمسی
کیوسک لمسی راهنمای مسیر استفاده شده در فرودگاه

کیوسک های دیجیتال خیلی بیشتر از تنها یک راهنمای مسیر هستند. با استفاده از این کیوسک ها و تعامل با مسافران می توان یک تجربه سفر عالی ایجاد کرد و به افزایش درآمد پرداخت. به عنوان مثال، در حالیکه مسافر در سالن انتظار نشسته و بدنبال مکانی برای استراحت و خوردن است، تبلیغات مکان های مربوطه نشان داده می شود که مسلما موثرتر از زمانی خواهد بود که فرد در خانه مشغول استراحت و دیدن تبلیغات از تلویزیون است.

در تبلیغات استاتیک امکان خرید از تابلوی تبلیغاتی وجود ندارد اما در کیوسک های دیجیتال با ترکیب با فناوری های دیگر مانند NFC و یا RFID کاربر می تواند گوشی هوشمند را به کیوسک تاچ کانکت کند و با استفاده از کد QR برای دریافت اطلاعات محصول به طور مستقیم به دستگاه، اقدام کرده و با پرداخت آنلاین یا با فناوری NFC خرید را تکمیل کند.

اولویت اول در طراحی، سادگی نرم افزار از نظر کاربری برای هر طیف از کاربران است به گونه ای که هر کاربر مبتدی قادر به استفاده از این امکانات باشد. استفاده از راهنمای صوتی و کیوسک تعاملی (تشخیص وجود کاربر در جلوی کیوسک و اجرای راهنمای صوتی) از ویژگی های منحصر به فرد راهنمای مسیر دیجیتال یوسنسی است.

برای اطلاع از ویژگی های کیوسک لمسی کلیک کنید  

مشخصات نرم افزار راهنمای مسیر

  • امکان نمایش دو بعدی و سه بعدی نقشه و نمایش مسیر درون پایانه مسافربری، فرودگاه و ایستگاه قطار

مسافران براحتی می توانند نمای دو بعدی و سه بعدی مسیر را دیده و از جایی که قرار دارند تا مقصد با علامت فلش مسیر به آن ها نمایش داده می شود.

  • امکان جست و جوی مقصد مورد نظر به صورت سریع و ساده

با داشتن گزینه جست و جو می توانند براحتی مقصد خود را در کادر وارد کرده و مسیر را مشاهده کنند

  • امکان نمایش تور مجازی از مکان های خاص

مسافران می توانند با تور مجازی مکان های دیدنی شهر مورد نظر را ببینند و بدون حضور فیزیکی، خود را در آن فضا حس کنند.

  • راهنمای مکان های معروف شهر و بازارهای معروف

می توان آثار دیدنی شهر را در نرم افزار قرار داد. و شخص براحتی تمام آثار دیدنی شهر را با عکس و فیلم و تورمجازی یکجا ببیند و تصمیم گیری نماید

  • دارای سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی

برای گردشگران خارجی که با زبان فارسی آشنایی ندارند امکان جست و جو و یافتن مسیر به زبان انگلیسی و عربی فراهم است.

  • امکان تبلیغات در جهت معرفی هتل ها و سایر سرویس دهندگان به مسافرین

کیوسک لمسی راهنمای مسیر در فرودگاه
استند تاچ راهنمای مسیر در فرودگاه

مقالات مشابه

وایت بورد هوشمند،ارتباطات را وارد عصر جدیدی میکند!

وایت بورد هوشمند چیست؟ وایت بورد هوشمند گزینه مناسب برای مهد کودکها، مدارس، دانشگاهها و کلیه ارگانهای آموزشی است که می خواهند از آخرین متدهای آموزشی بهره مند شوند. در راستای هوشمندسازی مدارس و دانشگاهها و سایر ارگانهای آموزشی، گزینه مناسبی برای جایگزین کردن با وایت بوردهای معمولی است.امکانات این محصول  عبارتست از: امکان ذخیره…

عوامل موفقیت پروژه های کیوسک لمسی هوشمند

کسب موفقیت و تضمین برگشت سرمایه  (ROI)در پروژه های کیوسک لمسی هوشمند، نیازمند انعطاف پذیری، مدیریت دانش و برنامه ریزی استراتژیك است .این هدف ،با تبعیت از مدلهای مدیریت سنتی میسر نمی گردد و پیاده سازی موفق اینگونه پروژه ها مستلزم شناسائی و توجه دقیق به "عوامل کلیدی موفقیت" می باشد. بنا به سایت freeessay ،امروزه…

تاریخچه کیوسک لمسی در ایران و جهان

تاریخچه کیوسک لمسی در ایران و جهان تاریخچه کیوسک لمسی اولین شبکه موفق کیوسک های تاچ برای اهداف تجاری پروژه یک خرده فروشی کفش در سال 1985 بود که از آن برای نمایش عکس و فیلم کفش هایی که در مغازه نبودند استفاده می شد. در سال 1991 اولین استند لمسی تجاری مجهز به اینترنت،…

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

چهار − 2 =