مطالب سایت

وایت بورد هوشمند،ارتباطات را وارد عصر جدیدی میکند!

وایت بورد هوشمند در مراکز آموزشی

وایت بورد هوشمند چیست؟

وایت بورد هوشمند گزینه مناسب برای مهد کودکها، مدارس، دانشگاهها و کلیه ارگانهای آموزشی است که می خواهند از آخرین متدهای آموزشی بهره مند شوند. در راستای هوشمندسازی مدارس و دانشگاهها و سایر ارگانهای آموزشی، گزینه مناسبی برای جایگزین کردن با وایت بوردهای معمولی است.امکانات این محصول  عبارتست از:

  • امکان ذخیره کلیه جلسات ذکر شده و استخراج آن برای تحویل به دانشجویان
  •  امکان به اشتراک گذاشتن مطالب مشترک از طریق گوشی و یا تبلت با سایرین
  •  پخش فیلم های کوتاه آموزشی و تصاویر مربوطه در حین آموزش
  • آموزش بسیار موثر به صورت تعاملی
  • محتوای پویا و داینامیک از جمله نمایش فیلم و عکس و اضافه کردن توضیحات و مطالب آموزشی بر روی آنها
  • امکان ذخیره فضای کاری (workspace) و لود کردن مجدد در جلسات بعد بدون از دست دادن مطالب گذشته
  • امکان استفاده از نرم افزارهای مختلف متناسب با محتوای آموزشی درس خاص، به عنوان مثال نقشه های جغرافیایی و هواشناسی برای درس جغرافیا، نرم افزارهای ریاضی برای آموزش ریاضیات، نرم افزارهای آموزشی زبان انگلیسی و …
  • امکان ایمیل کردن جزوات و مدون کردن آنها با استفاده از امکانات نرم افزار وایت بورد
وایت بورد هوشمند
وایت بورد هوشمند

فناوری جدید حوزه ارتباطات

وایت بورد هوشمند
وایت بورد هوشمند قابل استفاده در مراکز آموزشی

وایت بورد هوشمند  ، فناوری ای است که به شما اجازه می دهد فایل ها را روی صفحه، نمایش دهید. به گفته برخی از محققان، در سال های اخیر استفاده از آن بسیار گسترش یافته است.نکته جالب توجه این است که  این محصول می تواند با کیوسک لمسی نیز ترکیب شده و استفاده شود.

وایت بورد هوشمند،قابلیت استفاده توسط شرکت ها و سازمان ها  برای برنامه ریزی مشارکتی را نیز دارا میباشد. مادامیکه کارهای  مشترک افزایش می­یابد، این فناوری هم کاربردهای بیشتری می یابد.

«تام ریچاردز» (Tom Richards) مدیر محصولات سیسکو سیستمز (Cisco Systems)، ارائه دهنده سخت افزار شبکه، در طول پنلی در همایش Infocomm اخیر گفت: او می تواند فایل های تعاملی لمسی را تصور کند که در آینده ای نزدیک از طریق کیوسک لمسی جابجا می شوند.

ریچاردز ادامه داد: رشد فضاهای جلسه اشتراکی باعث ایجاد آگاهی بیشتری از فناوری وایت بورد هوشمند می شود؛ آگاهی ای که می تواند منجر به موارد استفاده دیگری شود.

چالش ها باعث تغییر می شوند

اینکه سناریویی که ریچاردز در رابطه با کیوسک لمسی بیان می کند چه زمانی عادی می شود، مشخص نیست. اگرچه که کاربران هنوز هم با چالش هایی روبرو هستند.

هیئت حاضر در پنل Infocomm موافقت کردند که فناوری اشتراک فایل نیاز دارد که برای دستیابی به مقیاس وسیع برای کاربردهایی که در اختیار قرار می دهد، کاربرپسندتر شود. طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شد که بیشتر شرکت کنندگان از ویدیو کنفرانس استفاده می کنند اما فقط نیمی از آن ها از فناوری وایت برد هوشمند بهره مندند.

در حالی که بسیاری از جلسات در مراسمات لاس وگاس با عنوان «تاچ و همکاری – تجربه ی تعاملی عمیق و مفید» با تمرکز بر موضوع نشست های کسب و کار رقم می خورد، اعضای هیئت حاضر در پنل موافقت کردند که در صورت پیشرفت تکنولوژی و کاهش هزینه ها، موارد استفاده از محصولات لمسی و تعاملی گسترش یابد.

 سیمون دادلی (Simon Dudley) مدیر استراتژی محصولات لاجیتک Logitech، فراهم کننده لوازم جانبی و الکترونیکی کامپیوتر، بیان کرد که وایت بورد هوشمند ۲۵ سال عمر دارند اما در سال های اخیر قیمت آن ها به طرز شگفت آوری کاهش پیدا کرده و استفاده از آن بسیار ساده تر شده است. ریچاردز اضافه کرد که اصلا ۵ سال پیش باید افرادی برای کار کردن با این محصول آموزش می دیدند.

کیوسک لمسی چیست؟                  

سیستم ها باید ساده تر شوند

پل فوچینو (Paul Foschino)، مدیر ارشد ارتباطات تصویری در Ricoh، یک تولید کننده محصولات تصویربرداری و الکترونیکی، گفت: نرم افزارها باید برای انجام عملیات، راحت و ساده باشند. او یک  وایت بورد هوشمند که به آن برگه های یادداشتی چسبیده بود دید که این موضوع نشان می دهد که دستگاه به علت عدم آموزش کاربر، به اهداف مورد نظر خود نرسیده است!

شرکت Ricoh اخیرا دکمه ای را به تخته سفید تعاملی خود افزوده که به کاربر اجازه می دهد تا با پشتیبان زنده آن برای توضیح چگونگی کار با وایت بورد هوشمند تماس بگیرد. او گفت البته خیلی زود است که بگوییم چقدر از این دکمه استفاده می کنیم.

فوچینو ادامه داد: نکته ی کلیدی این است که بتواند ترس را از کاربر بگیرد. ما به کاربر نهایی، زمان کافی برای پذیرفتن آن نمی دهیم و نمی گذاریم که به راحتی از آن استفاده کرده و این محصول تبدیل به بخشی از زندگیش شود.

استفاده از وایت بورد هوشمند در ادارات
استفاده از وایت بورد هوشمند در ادارات

عدم قابلیت همکاری با دیگر فناوری ها در طول دوره پرسش و پاسخ به عنوان یک مسئله جدی مطرح شد. یکی از حضار شکایت کرد و گفت این وایت بورد هوشمند با ویدیو کنفرانس ادغام و مجتمع نمی شوند.

فوچینو اشاره کرد که وایت بورد هوشمند به منظور سازماندهی به کار با اطلاعات اختصاصی طراحی شده است. به همین دلیل، مجتمع کردن دستگاه های مختلف سخت خواهد بود.

گلن جیستاد (Glen Jystad) مدیر بازاریابی محصولات InFocus، شرکتی که سازنده پروژکتورها، صفحات لمسی و لوازم جانبی آن ها است، گفت پلتفرمی برای وایت بورد هوشمند نیاز است که بتواند با محصولات دیگر به رد و بدل داده و اطلاعات بپردازد.

اکوسیستم فناوری در حال پیشرفت است

دادلی گفت علاوه بر چالش هایی که برای پذیرش یک تخته سفید تعاملی وجود دارد، کسب و کارهای امروزی با استفاده از این محصول توانسته اند در روزهای متمادی جلسات بیشتری داشته باشند و جلسه ها را به خوبی و در سطح بالا مدیریت کنند. وی گفت در حال حاضر، بخش آموزش و پرورش می تواند کاربری خیلی بیشتری از این وایت بورد هوشمند داشته باشد.

سینتیا لی (Cynthia Lee)، مدیر ارشد محصولات Zoom، یک شرکت تولید کننده نرم افزار، گفت که وایت بورد هوشمند بخشی از فرایند پیشرفت اکوسیستم کسب و کار است.

چگونه بهترین محصول لمسی و تعاملی را انتخاب کنیم؟                                                    .

نتیجه گیری

فناوری روز به روز در حال پیشرفت است و نیاز است انسان امروزه برای تطبیق یافتن با فناوری های مورد نیاز خود،اطلاعات خود را بالا برده و نکات مربوط به آن را فرا گیرد.

ز طرف دیگر تکامل یافتن یک محصول نیازمند گذر زمان و گاه آزمون و خطا است تا به مرحله نهایی خود برسد.

افراد فراوانی عمر خود را در راه تحقیق و توسعه سپری کرده تا زندگی و کسب و کار سایرین از رفاه بیشتری برخوردار گردد.

جای شکر است که در این دوره از رشد و تکامل فناوری به دنیا آمده ایم.امید است ما نیز هم به نوبه خود در زمینه کاری خود موجبات رفاه و آسایش دیگران را برقرار سازیم.

وایت بورد هوشمند در مراکز آموزشی
وایت بورد هوشمند در مراکز آموزشی

محتوای مناسب برای میز و کیوسک لمسی چیست؟            

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

17 − 14 =