مطالب سایت

تاریخچه کیوسک لمسی در ایران و جهان

تاریخچه کیوسک لمسی

تاریخچه کیوسک لمسی در ایران و جهان

تاریخچه کیوسک لمسی

اولین شبکه موفق کیوسک های تاچ برای اهداف تجاری پروژه یک خرده فروشی کفش در سال ۱۹۸۵ بود که از آن برای نمایش عکس و فیلم کفش هایی که در مغازه نبودند استفاده می شد.

در سال ۱۹۹۱ اولین استند لمسی تجاری مجهز به اینترنت، در کمدکس نمایش داده شد که برای مکان یابی کودکان گمشده بود. اولین مستنداتی که اجزای سازنده کیوسک ها را شرح می داد در سال ۱۹۹۵ توسط لابراتوری ملی لوی آلموس انتشار یافت. پس از آن در سال ۱۹۹۷، kioskcam به برگزاری نمایشگاه تجاری برای سازمان هایی که علاقه مند به گسترش کیوسک های لمسی سلف سرویس بودند، اقدام کرد. وی به شرکت ها آموزش هایی در خصوص فناوری های موجود در این عرصه ارائه می دهد که تاکنون نیز ادامه دارد.

اولین کمپانی که استفاده گسترده از کیوسک های تاچ را آغاز کرد شرکت ایمپریال مولتی مدیا در سال ۲۰۰۷ بود که در ۳۱ پارک مرکزی ویرجینیا به منظور مرور نقشه پارک، ایستگاه های بین راه، نقاط مورد علاقه، ویدیو تورهای مسیرهای پیاده روی و اطلاعات اورژانس استفاده شد. پس از آن، استفاده از کیوسک های لمسی در مکان هایی مانند لابی هتل ها، فرودگاه ها، رستوران ها و مراکز دولتی رونق یافت. (تاریخچه کیوسک لمسی)

اولین کیوسک لمسی
کیوسک لمسی PLATO

کیوسک لمسی چیست؟  

ترند جهانی کیوسک لمسی

تا همين اواخر، اكثر نمايشگرهای لمسی مورد استفاده در محصولات ويژه مصرف كنندگان عام تنها قادر به تشخيص يک نقطه تماس در هر لحظه بودند. البته تعدادی از اين نمايشگرها می توانستند مقدار نيروی وارد شده از سوی تماس را نيز احساس كنند. اما در حال حاضر نمايشگرهای چندلمسی كاملا تجاری شده و در بسياری از محصولات مبتنی بر نمايشگرهای لمسی مورد استفاده قرار می گيرند. در ترندهای جهانی، بازار کیوسک های لمسی گسترش یافته است و اکنون اکثر خرده فروشی ها در حال پیاده سازی این فناوری هستند. فروشگاه های خرده فروشی می توانند فروش محصولات خود را از طریق کیوسک های تعاملی افزایش دهند. بر اساس تاریخچه کیوسک لمسی، تحقیقات نشان داده است که بازار کیوسک های لمسی در سال ۲۰۱۴، بالغ بر ۱٫۲ میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۲ این رقم به ۳٫۸۸ میلیارد دلار خواهد رسید. حتی اقیانوسیه و آفریقا که دارای بازارهای نوظهور هستند، این تکنولوژی را در کسب و کارهای خود به کار گرفته اند.

چند سال پس از عمومیت یافتن این محصول در سطح دنیا و تاریخچه کیوسک لمسی در جهان، این فناوری وارد ایران شد و شرکت های دانش بنیان اقدام به تولید و مونتاژ قطعات لمسی و ساخت کیوسک های تاچ کردند.

در ابتدا تنها ارگان های دولتی مانند وزارتخانه ها، صدا و سیما، کتابخانه ها و بانک ها اقدام به تهیه کیوسک لمسی کرده اند. این محصول برای هر کدام از ادارات بالا کاربری متفاوتی داشت. وزراتخانه ها به منظور اطلاع رسانی داخلی پرسنل از آن استفاده می کردند. صدا و سیما از مانیتورهای بزرگ و غول آسا برای اجرای جذاب برنامه ها بهره می برد که می توان به برنامه های پربازدید نود، خندوانه و برنامه های ورزشی دیگر اشاره کرد.

پس از آن با بهبود فناوری های لمسی و توجیه اقتصادی هزینه آن باتوجه به مزیت رقابتی که برای کسب و کارها ایجاد می کند راه خود را در بازار ایران پیدا کرد و منجر به پیدایش حوزه جدید کسب و کاری برای شرکت های ایرانی گردید. به گونه ای که شرکت های تولید کننده و بازرگانی ایرانی فعال در حوزه میز لمسی و کیوسک لمسی افزایش چشمگیری یافته است.

راهنمای انتخاب قیمت کیوسک لمسی  

استند لمسی
کیوسک لمسی

کیوسک لمسی در ایران

کیوسک های لمسی بخصوص صنعت نمایشگاهی را در ایران دچار تحول عظیمی کرده است. و از سال ۱۳۹۱ با ورود شرکت های قوی ایرانی به حوزه کیوسک نمایشگاهی، این صنعت را وارد مرحله جدیدی کرد. غرفه داران نمایشگاه های محلی و بین المللی دیگر نیاز نیست نگران دیدن نشدن محصول خود توسط بازدیدکنندگان باشند. تنها با استفاده از کیوسک لمسی و نرم افزار نمایشگاهی کل محصولات و خدمات خود را می توانند به راحتی در معرض دید بازدیدکنندگان نمایشگاهی قرار دهند.

از مزایای دیگر ورود این فناوری عظیم به کشور در تاریخچه کیوسک لمسی می توان به شمار شاغلینی که بصورت مستقیم و غیر مستقیم از این طریق کسب معاش می کنند، اشاره کرد. مشاغلی که بصورت مستقیم درگیر این حوزه اند عبارتست از مهندسین الکترونیک، مکانیک، صنایع، کامپیوتر و برنامه نویسی، طراحان صنعتی و مدیران اجرایی، طراحان گرافیک و … و کارکنانی که در تولید بدنه ها در کارگاه مشغول فعالیت می شوند. بنابراین ورود این فناوری به کشور نه تنها به کسب و کارها در بروز شدن و همگامی با سیستم های جهانی کمک می کند بلکه منجر به رونق اقتصادی کشور نیز می گردد.

یکی از دلایل دیگر رشد این محصول (تاریخچه کیوسک لمسی)، قابلیت استفاده از آن در انواع صنایع مختلف و کاربری بسیار گسترده این محصول است. از جمله كاربردهای صفحات لمسی و کیوسک های اینتراکتیو عبارتند از:

  1. نمايشگرهای اطلاعات عمومی، كيوسک های اطلاعاتی، نمايشگر توريستی، تجاری و ساير نمايشگرهای الكترونيكی قابل استفاده توسط افراد متعدد با دانش رايانه ای محدود
  2. رستوران ها و سيستم خرده فروشی جهت انجام كار با سرعت بيشتر، خودپرداز بانک ها (ATM) سيستم حمل و نقل و باجه های فروش بليط
  3. سيستم های نظارت و خودكارسازی، از سيستم های نظارت تجاری گرفته تا خودكارسازی داخلی مديران می توانند با استفاده از واسط های گرافيكی، نظارت بر كاركردهای پيچيده را در زمان معين با يک لمس ساده صفحه نمايش انجام دهند.
  4. آموزش رايانه كه باعث برقراری آموزش تعاملی و سرگرم كننده می شود و در نتيجه هزينه آن كاهش می يابد
  5. ساير كاربردها مثل بازی های كامپيوتری، سيستم های ثبت نام دانش آموزان و …

تاثیر مثبت کیوسک های لمسی در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارهای زیر نیز اثبات شده است:

فروشگاه های زنجیره ای / مراکز خرید و مجتمع های تجاری / فرودگاه ها / بانک و موسسات مالی / صرافی‌ها / مسیریاب / مراکز آموزشی / کتابخانه / بردهای خبررسانی / تئاترها، استادیوم ها

تنها نکته حائز اهمیت این است که در هر فضایی، استراتژی درستی برای جایگذاری و استفاده از محصول در نظر گرفته شود. (تاریخچه کیوسک لمسی) و تنها نباید به سخت افزار بسنده کرد که اشتباهی بس بزرگ است بلکه همان طور که در مقاله مربوط به “محتوای مناسب برای کیوسک لمسی” مطرح شده، نیاز است که نرم افزاری متناسب با نیاز و کسب و کار شخصی سازی شده تا بتوان از این محصول بیشترین بهره را برد.

مقالات مشابه

وایت بورد هوشمند،ارتباطات را وارد عصر جدیدی میکند!

وایت بورد هوشمند چیست؟ وایت بورد هوشمند گزینه مناسب برای مهد کودکها، مدارس، دانشگاهها و کلیه ارگانهای آموزشی است که می خواهند از آخرین متدهای آموزشی بهره مند شوند. در راستای هوشمندسازی مدارس و دانشگاهها و سایر ارگانهای آموزشی، گزینه مناسبی برای جایگزین کردن با وایت بوردهای معمولی است.امکانات این محصول  عبارتست از: امکان ذخیره…

عوامل موفقیت پروژه های کیوسک لمسی هوشمند

کسب موفقیت و تضمین برگشت سرمایه  (ROI)در پروژه های کیوسک لمسی هوشمند، نیازمند انعطاف پذیری، مدیریت دانش و برنامه ریزی استراتژیك است .این هدف ،با تبعیت از مدلهای مدیریت سنتی میسر نمی گردد و پیاده سازی موفق اینگونه پروژه ها مستلزم شناسائی و توجه دقیق به "عوامل کلیدی موفقیت" می باشد. بنا به سایت freeessay ،امروزه…

ضرورت کیوسک لمسی راهنمای مسیر در پایانه ی مسافربری،فرودگاه و ایستگاه قطار

کیوسک لمسی راهنمای مسیر سفر به شهرهای جدید، برای مسافران می تواند یک تجربه هیجان انگیز باشد، اما ممکن است رفتن از نقطه ای به نقطه دیگر و یافتن مقصد با توجه به بزرگی مساحت ترمینال برای مسافرین تازه وارد مشکل ساز باشد. برنامه ریزی یک سیستم راهنمای مسیر هوشمند می تواند برای جلوگیری از…

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

5 × پنج =